||
||

Online målretning løfter annonceringen

Før internettets fremkomst havde man som virksomhed ikke så mange muligheder for at målrette sin kommunikation. Købte man en annonceplads på TV’ets sendeflade, ramte man en meget bred målgruppe, som ikke nødvendigvis havde et behov for dit produkt. Men den tid er forbi.

– Med de målretningsværktøjer, vi har i dag, kan man afskærme målgruppen meget nøjagtigt, og det er sådan set godt for både virksomheder og forbrugere, for med det moderne mediebillede, er der rigeligt med kommunikation i hverdagen. Man kan faktisk sige, at virksomheder, som ikke gør brug af digital målretning, blot hælder deres penge ud i støj til de forkerte forbrugere, siger Tobias Brandt, som er Digital Rådgiver hos Bondtofte & Co, der er eksperter i online markedsføring og SEO.

Drop spredehaglene og stil kikkertsigtet ind
For at eksemplificere, hvordan digital målretning virker, bruger han den danske producent af hundefoder Essential Foods, som gennem mange år har leveret hundefoder af særligt høj kvalitet.

– Det ville være spild af annoncekroner, hvis sådan en virksomhed som Essential Foods brugte store summer på TV og avis-kampagner, for vi kan samle deres kernemålgruppe i henholdsvis Google og på Facebook, og så kan vi lige så godt bruge ressourcerne på at levere kvalitetsindhold til kvalitetsbevidste hundeejere, i stedet for at fortælle om produktet til stort set alle danskere. Det er meget mere effektivt, og meget mere lønsomt i sidste ende, siger Tobias Brandt.

Hundefoder til hundeejere – ingen andre
Så når du som forbruger mødes af annoncer for hundefoder i dit Facebook-feed, så er det formentlig fordi du har vist interesse for hunde, eller også er det fordi, du har besøgt et website, som sælger dette.

Mange sider benytter sig nemlig af cookies for at indsamle data om dig og dine interesser, så de sidenhen kan lave annoncer til dig. Det kaldes remarketing og benyttes af både Google og Facebook. Og det er en meget effektiv annonceform.

– Mange af vores kunder, benytter sig af denne teknologi, og det anbefaler vi dem da også, da vi har endda meget positiv erfaring med dette. Man kender det også godt selv som forbruger. Man overvejer at købe et par sko, men det er først, når du efterfølgende ser dem på Facebook igen, at man tager den endelige beslutning og køber – sådan virker det med alt. Fra sko til hundefoder, siger Tobias Brandt fra Bondtofte & Co.

SYNES DU OM ARTIKLEN?
KLIK PÅ LINKET OG TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV

OBS: Denne artikel er mere end 6 mdr. gammel

Ungt kor med nordisk klang

|

Virksomhed tilbyder udlejning af vand- og kaffemaskiner til hele Danmark